Berikut adalah Katalog API yang telah disediakan dalam MyGDX. Namun, katalog terkawal tidak akan dipaparkan.
Sekiranya data yang anda inginkan tiada dalam katalog ini, ianya boleh dibangunkan selepas persetujuan dari Agensi Pembekal.
Servis ini boleh digunakan untuk pengesahan pegawai Kerajaan dalam modul pendaftaran pengguna di sistem agensi sebagaimana digunakan dalam portal MyGDX ini
Ejen Pelaksana Pendidikan berdasarkan Peringkat (GOSG). API Arkib. Tidak lagi digunakan.
Jenis/Kategori Pendidikan berdasarkan Peringkat dan Ejen Pelaksana (GOSG). API Arkib. Tidak lagi digunakan.
Carian Institusi Pendidikan berdasarkan sebahagian nama. Contoh : 'idris', 'putra'
Kod dan Nama PBT dari Repositori Kerajaan Tempatan Negara (RKTN). Kod dan API diurus oleh JKT
Maklumat Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dari Repositori Kerajaan Tempatan Negara (RKTN). Info dan API diurus oleh JKT
Senarai maklumat pemilik lesen perniagaan (kegunaan MalaysiaBiz sahaja)
Senarai draf permohonan lesen yang masih berstatus tidak lengkap atau lengkap dari sistem Bless1.0
Servis mendapatkan aktiviti-aktiviti bagi permohonan lesen dari JKT, KPKT
Servis mendapatkan aktiviti-aktiviti bagi permohonan lesen dari DBKL
Servis mendapatkan aktiviti-aktiviti bagi permohonan lesen dari MBSJ
Servis mendapatkan data pemetaan pendaftaran perniagaan di MalaysiaBiz
Servis mendapatkan aktiviti-aktiviti bagi permohonan lesen dari MPKj
Servis mendapatkan aktiviti-aktiviti bagi permohonan lesen dari MBPJ
Kod Agensi Kerajaan yang digunakan dalam MyGDX berdasarkan kod agensi lama DDSA. Beberapa agensi telah dikemas kini selaras dengan perubahan
Kod 4 digit mewakili daerah. 2 digit pertama mewakili kod negeri dan 2 digit terakhir mewakili kod daerah di bawahnya.
Kemaskini Status Permohonan Pecah Bahagi Bangunan (PBB)
Kemaskini Status Permohonan Pecah Bahagi Bangunan PBB
Servis untuk membuat permohonan sijil certficate GPKI sekiranya pemohon tidak mempunyai sijil certificate.
Servis untuk mendapatkan senarai kriteria pelayan yang terdapat di MyGPKI
Semakan status pengguna samada pengguna tersebut berdaftar di sistem MyGPKI atau tidak berdaftar di sistem MyGPKI.
Jika maklumat pemohon telah wujud di MyGPKI, terdapat beberapa maklumat yang perlu dikemas kini dan di tambah ke dalam sistem MyGPKI.
Servis untuk menyemak maklumat pemohon sijil samada pemohon telah mempunyai sijil certificate atau tidak mempunyai sijil certificate di GPKI.
Maklumat Unit Organisasi (berdasarkan tarikh perubahan unit organisasi HRMIS)
Maklumat Sejarah Perkhidmatan (berdasarkan No. KP Pemilik Kompetensi)
Maklumat Pengesahan Penjawat Awam (berdasarkan No. KP Pemilik Kompetensi)
Pengesahan rekod beserta data individu warganegara dan pemastautin tetap Malaysia yang aktif
Pengesahan rekod individu warganegara dan pemastautin tetap Malaysia yang aktif
Servis untuk mendapatkan senarai penilaian risiko yang terdapat di MyGPKI.
Maklumat API bagi profil penjawat awam untuk tujuan pendaftaran Sistem MyINFRA Kementerian Kerja Raya
JUPEM menghantar notifikasi status penyediaan pelan ke eTanah
%DESCms%
Versi: | |
Kluster: | |
Jenis Data: | |
Tarikh: | |
Jumlah Transaksi: | 0 |
Agensi Pengguna: | 0 |
Status: |
Bil. | Parameter Input | Keterangan | ||
---|---|---|---|---|
Bil. | Data Disediakan | Keterangan | ||
---|---|---|---|---|